Błędy w zarządzaniu flotą kosztują dziś więcej niż pół roku temu. Czy stać Cię, aby je popełniać?
Koszty materialne podlegają w ostatnim czasie silnym wpływom inflacji oraz niestabilnej sytuacji geopolitycznej i makroekonomicznej. Łańcuchy dostaw przerwane pandemią i wybuchem wojny w Ukrainie wpływają na ograniczenie dostępności zarówno komponentów do produkcji aut jak i paliwa. A zmniejszona dostępność może oznaczać tylko jedno – wzrost cen, zarówno w przypadku zakupu nowej floty, jak i kosztów stałych jej użytkowania.
Koszty flotowe i ich kontrola to przestrzeń do wieloetapowych usprawnień. W przestrzeni tej wiele drobnych zmian, samych w sobie pozornie niewiele znaczących dzięki synergii potrafi zmienić obraz finansowy wielu, czasami odległych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Aby pomóc Ci rzetelnie i skutecznie realizować te usprawnienia, przygotowaliśmy poniższego ebooka zawierającego opis 10-ciu kosztownych błędów w zarządzaniu flotą. Po zapoznaniu się z proponowanymi przez nas wskazówkami i radami, dowiesz się, jak je wyeliminować i nie popełniać w przyszłości.
Aby pobrać ebook, uzupełnij formularz i zaznacz wymaganą zgodę. Na wskazany adres e-mail otrzymasz maila z linkiem do pobrania ebooka.
Dziękujemy za zgłoszenie, wkrótce skontaktuje się z Tobą nasz przedstawiciel.
Potwierdź swoje dane klikając w link, który prześlemy za chwilę na Twój adres e-mail, a otrzymasz bezpłatny dostęp do naszego ebooka:
10 kosztownych błędów w zarządzaniu flotą
Ponad 30 procentowy wzrost kosztów paliwa jaki miał miejsce pod koniec lutego, dla flotowców oznacza po prostu kurczący się margines błędu w zarządzaniu wydatkami. Te same niedociągnięcia dzisiaj kosztują zdecydowanie więcej niż jeszcze na początku roku. Każde zaniedbanie działa jak mnożnik, który zwiększa obciążenia firmy wynikające z posiadania floty.
Dodatkowo rok 2022 przyniósł nam kilka zmian w zakresie prawa drogowego. Wzrósł koszt mandatów za poszczególne wykroczenia kierowców, a od 17 września możemy spodziewać się także większej liczby punktów karnych. Co to oznacza dla funkcjonowania floty? Z punktu widzenia flotowca, punkty karne niosą za sobą poważniejsze konsekwencje niż mandaty. Przekroczenie progu 24 punktów karnych skutkuje czasowym odebraniem prawa jazdy, a to oznacza przestój związany z utratą kierowcy. Zmiana taryfikatora oznacza, że kierowca za te same wykroczenia może szybciej osiągnąć próg 24 punktów karnych. Jak zakładają nowe przepisy, punkty karne nie znikną po roku, jak do tej pory, lecz dopiero po 2 latach od momentu opłacenia mandatu. Zlikwidowane zostały również kursy umożliwiające zredukowanie liczby posiadanych punktów.
Warto również pamiętać, że od czerwca 2022 roku, firmy ubezpieczeniowe przy wyliczaniu składki ubezpieczenia będą mogły brać pod uwagę liczbę punktów karnych, które znajdują się na koncie danego kierowcy.
Dostęp ubezpieczycieli do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców umożliwi dokładniejszą weryfikację danego kierowcy, a tym samym lepszą analizę ryzyka ubezpieczeniowego. Czy to początek zmian w obliczaniu składki ubezpieczenia, gdzie podstawą będzie zachowanie kierowcy na drodze? Czy zapoczątkuje to również rewolucję w ubezpieczeniach dla rynku flotowego w Polsce?
Dobra wiadomość? Wprost proporcjonalnie do potencjalnych kosztów rosną oszczędności w dobrze zarządzanej flocie. Łatwiej jest je wykazać, łatwiej usprawiedliwić przed zarządem modernizację narzędzi, którymi flotowiec powinien dysponować w celu sprawnego zarządzania. Gotów na ich wdrożenie? Pobierz naszego ebooka!