Nowość! Geostrefy w systemie NaviExpert Telematics

04/06/2020

Jak to działa Nowość! Geostrefy w systemie NaviExpert Telematics

Zastanawiasz się, jak jeszcze możesz usprawnić zarządzanie swoją flotą i przy okazji ściąć zbędne koszty? Pomogą Ci w tym geostrefy, które właśnie wprowadziliśmy do systemu NaviExpert Telematics. Z artykułu dowiesz się, jak działa nowa funkcja oraz, w jaki sposób możesz ją wykorzystać do optymalizacji kosztów swojej floty. Zaczynamy!

Czym są geostrefy? To po prostu określone obszary geograficzne, które można porównać do… płotu wokół wybranego miejsca. To jednak nie taki zwykły płot, a raczej inteligentne ogrodzenie pozwalające rejestrować jego przekraczanie – poprzez identyfikację zarówno ruchu do wewnątrz, jak i na zewnątrz. Wszystko oczywiście zależy od tego, jaki cel ma realizować stworzona geostrefa. Dzięki niej możesz bowiem zarówno sprawdzać, czy wyposażone w monitoring pojazdy poruszają się w jej ramach, czy może ją przekraczają (choć np. nie powinny).

Geostrefy we flocie: jak je wykorzystać, żeby ściąć koszty?

1. Dzięki geostrefom możesz lepiej zarządzać pracownikami korzystającymi z aut służbowych i eliminować ich niepożądane zachowania. W skrócie – po wyznaczeniu stref dla danych aut po prostu wiesz, czy korzystający z samochodu pracownik w godzinach pracy znajduje się tam, gdzie powinien. Eliminujesz także dodatkowe – nadprogramowe przebiegi wynikające z wykorzystania aut firmowych do celów prywatnych.

2. To niezwykle pomocne narzędzie, kiedy planujesz pracę swojej floty, liczby pracowników, obsługiwanych przez nich regionów, a także wykorzystywanych w pracy aut.

3. Geostrefy możesz także wykorzystywać, by oznaczyć obszary, których pracownik powinien unikać w czasie swojej pracy! Po co? Np. po to, by eliminować wchodzenie sobie w kompetencje pracowników z różnych regionów.

4. Funkcja świetnie sprawdzi się także jako… narzędzie pomagające wykryć nadużycia, a nawet kradzież nie tylko aut firmowych, ale i różnego rodzaju maszyn, obsługujących np. budowy. Tworzysz niewielką geostrefę i otrzymujesz notyfikację o każdym jej przekroczeniu.

5. Korzystanie z geostref pomoże Ci także znacząco podnieść jakość obsługi klientów oraz zmniejszyć koszty utrzymania floty. Pamiętaj – poza obszarem przypisanym do danego auta w naszym systemie masz także informację o dodatkowych zmiennych, jak liczbie pokonywanych kilometrów czy częstotliwości postojów. Może się okazać, że strefa strefie nierówna – mimo, że obszarowo podobne, to jednak np. handlowiec z regionu X ma dużo więcej punktów do odwiedzenia niż pracownik Y.

6. Ustanowienie geostref może się okazać przydatne zresztą nie tylko Tobie, ale także np. kierownikowi sprzedaży, pod którego podlegają pracownicy terenowi. Wystarczy, że oznaczysz niewielkimi okręgami poszczególne punkty, które dany przedstawiciel powinien odwiedzać i będziesz otrzymywać powiadomienia za każdym razem, kiedy handlowiec wjedzie w oznaczony obszar.

Jak działają geostrefy w NaviExpert Telematics?

  • Aby skorzystać z geostref, zaloguj się do panelu flotowca.
  • Po lewej stronie, w bocznym menu znajdziesz nowy element oznaczony czerwoną kropką: Geostrefy.
  • Kliknij niebieski przycisk: Dodaj strefę i oznacz na mapie wybrany obszar, który chcesz oznaczyć jako geostrefę. 
  • Po narysowaniu okręgu geostrefy, po lewej stronie pojawi się dodatkowe menu. 
  • Podaj w nim: nazwę strefy wraz z opisem.
  • Wybierz dział, którego strefa dotyczy.
  • Wskaż pojazd, którego zachowanie w strefie chcesz monitorować.
  • Określ, czy chcesz otrzymywać powiadomienie o wjeździe do strefy, czy opuszczeniu jej. 
  • Zapisz ustawienia.
  • W prawym górnym rogu pod ikoną dzwoneczka będziesz otrzymywać powiadomienia za każdym razem, kiedy wskazane przez Ciebie pojazdy będą wjeżdżać lub opuszczać swoje strefy (zgodnie z tym, co wybrałeś). 
  • Dodatkowo, wybierając w lewym bocznym menu panelu zakładkę raporty, możesz także wygenerować raport stref dla poszczególnych dat, okresów, czy pojazdów. 

Mamy nadzieję, że nowa funkcja ułatwi Tobie zarządzanie flotą na co dzień. Nie korzystasz jeszcze z naszego systemu, a chcesz wypróbować działanie nowej funkcji? Wypełnij formularz kontaktowy!