Gdy z jednego auta korzysta wielu pracowników, często nikt nie czuje się odpowiedzialny za jego stan. Pojazd przechodzi z rąk do rąk, a na koniec dnia nikt nie chce przyjąć odpowiedzialności za to, jak wygląda i jak funkcjonuje – w końcu samochód służbowy wjedzie pod każdy krawężnik!
Dlatego niedawno wprowadziliśmy nową funkcję w panelu flotowca i w aplikacji dla kierowców:
Elektroniczne protokoły stanu pojazdu
Protokoły umożliwiają sprawne zgłaszanie uszkodzeń pojazdu lub braków w jego wyposażeniu. Uzupełnione przez kierowcę informacje i zdjęcia są automatycznie przesyłane do administratora floty.
Kierowcom pozwalają one dokumentować stan pojazdu przy użyciu smartfona, oraz zgłaszać managerom floty informacje na temat usterek oraz szkód.
Dla flotowców są narzędziem, które pozwala w dowolnym momencie sprawdzić stan wybranego pojazdu, niezależnie od tego, czy znajduje się w bazie, czy jest w użytku, kilkaset kilometrów od niej. A w sytuacji wymiany auta lub zakończenia współpracy z kierowcą, digitalizuje proces zdawania pojazdu.
Dla firmy stanowią z kolei archiwum danych na temat stanu pojazdów, zawierające szczegółową dokumentację z datami, opisami i fotografiami. Pozwala to świadomie prowadzić politykę napraw i konserwacji, a także dokumentować odpowiedzialność kierowców za majątek firmy, oraz przyspieszyć i uporządkować zgłaszanie szkód ubezpieczeniowych.
Aby zacząć korzystać z nowej funkcji wystarczy dostosować ustawienia systemu i przydzielić kierowcom dostęp do aplikacji mobilnej.
Szczegółowe wskazówki jak to zrobić, znajdziesz w wideoinstrukcji przygotowanej przez nas w formie nagrania z panelu:
A dla kierowców przygotowaliśmy osobną wideoinstrukcję, która poprowadzi ich przez proces tworzenia i przesyłania protokołów w aplikacji mobilnej: