Teraz zrobisz to w systemie NaviExpert Telematics. Wystarczy raz dodać numery blankietów prawa jazdy kierowców do systemu! Dzięki integracji naszego systemu z CEPIK i automatycznej, cyklicznej weryfikacji uprawnień kierowców będziesz na bieżąco informowany o zatrzymaniu dokumentów, utracie ważności uprawnień lub zbliżających się terminach ich ważności.
W systemie udostępniamy nową funkcję: integracja z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców, dzięki której można w prosty sposób kontrolować status uprawnień kierowców. Funkcja pozwala fleet managerom zadbać o bezpieczeństwo i zgodność z przepisami, eliminując ryzyko dopuszczenia do jazdy osób bez wymaganych uprawnień.
Jak skorzystać?
Korzystanie z nowej funkcji wiąże się z rozszerzeniem zakresu przetwarzanych przez system NaviExpert Telematics danych osobowych o numery blankietów prawa jazdy kierowców. Dlatego uruchamiamy ją klientom na ich życzenie.
Aby skorzystać z nowej funkcji, należy wysłać maila na adres flota@naviexpert.pl. Wiadomość powinna zawierać dane firmy oraz informację o chęci skorzystania z nowej funkcjonalności weryfikacji uprawnień. O aktywacji funkcji dla Twojej floty poinformujemy Cię w wiadomości zwrotnej.

Jak to działa?
Zintegrowanie systemu NaviExpert Telematics z Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców pozwala na weryfikację uprawnień w sposób automatyczny, raz na dobę.
W tym celu należy dodać do systemu numery prawa jazdy kierowców (tzw. numery blankietów). Można to zrobić na dwa sposoby:
1. Ręczne wpisanie numeru na karcie kierowcy dla każdego kierowcy oddzielnie.
2. Import numerów blankietów dla większej ilości kierowców (plik csv).


UWAGA! Zgodnie z RODO fleet manager powinien weryfikować wyłącznie te kategorie uprawnień, których posiadanie jest niezbędne do wykonywania obowiązków zawodowych kierowcy. Dlatego na poziomie dodawania numeru/ów blankietu/ów należy określić jakie kategorie uprawnień mają podlegać weryfikacji w systemie.
Po dodaniu numeru/ów system zwróci informację o statusie uprawnień. Następnie, weryfikacja będzie ponawiana automatycznie raz na dobę. Istnieje także możliwość ręcznego wymuszenia weryfikacji w dowolnym momencie, poprzez kliknięcie “Aktualizuj”.

Jakie informacje o statusie uprawnień pobrane będą z CEPIK?
Zakres weryfikacji, jaki jest dostępny w systemie NaviExpert Telematics pozwala sprawdzić:
- czy prawo jazdy jest ważne oraz jaki jest jego termin ważności (lub bezterminowość),
- czy prawo jazdy nie zostało zatrzymane,
- czy nie upłynął termin ważności prawa jazdy,
- czy nie wygasły uprawnienia w danej kategorii.
Alerty i statusy – zawsze na bieżąco
Jeśli podczas weryfikacji statusu uprawnień okaże się, że status uprawnień uległ zmianie lub zbliża się termin ważności dokumentu, system może wysyłać o tym powiadomienia. W zależności od wybranych ustawień powiadomienia mogą pojawiać się w panelu lub przychodzić na adres mailowy. Dzięki alertom, w ciągu maksymalnie 24 godzin po zmianie statusu uprawnień w CEPIK fleet manager zostanie o tym powiadomiony i będzie mógł działać.

Raporty o statusie uprawnień
Poza alertami istnieje także możliwość kontrolowania statusu uprawnień dzięki raportom zbiorczym. Nowy raport uprawnień grupuje kierowców według krytyczności sytuacji: brak uprawnień → zbliżający się termin ważności → brak konieczności interwencji. Taki sposób prezentacji danych jest na tyle czytelny, że pozwala szybko zareagować w nagłej sytuacji utraty uprawnień np. z powodu zatrzymania prawa jazdy, ale też pozwoli uniknąć przeoczenia zbliżającego się terminu ważności dokumentu lub uprawnień. Generowanie i otrzymywanie raportów uprawnień kierowców można zautomatyzować. W zależności od wybranych ustawień taki raport może trafiać na maila np. raz dziennie. Więcej o automatyzacji raportów – tutaj.

Korzyści z używania z nowej funkcji:
✔ zwiększenie bezpieczeństwa floty,
✔ minimalizacja ryzyka naruszenia przepisów,
✔ oszczędność czasu dzięki automatyzacji weryfikacji uprawnień.