Elektroniczna karta drogowa to cyfrowe narzędzie do ewidencjonowania pracy pojazdu, wykorzystania go przez poszczególnych kierowców, przebiegu, ilości zużytego paliwa oraz rozliczeń czasu pracy kierowcy. Stanowi ona obraz pracy pojazdu lub maszyny w danym dniu i zastępuje tradycyjne, papierowe formularze. W systemach telematycznych generacja dokumentu zawiarającego dane niezbędne do prowadzenia karty drogowej odbywa się automatycznie, na podstawie danych zgromadzonych z urządzeń GPS. Dzięki temu karta drogowa jest dostępna w każdej chwili, a jej wydruk można uzyskać zarówno z poziomu przeglądarki internetowej.
Co to jest elektroniczna karta kierowcy?
Elektroniczna karta kierowcy to rozwiązanie, które pozwala na rejestrację oraz monitorowanie pracy kierowców w sposób automatyczny i zdalny. W odróżnieniu od tradycyjnej, papierowej karty drogowej, elektroniczna karta kierowcy w systemie przeznaczonym dla flot nie wymaga ręcznego wpisywania wszystkich danych – aplikacja i dane z urządzenia GPS wypełniają formularz automatycznie, dbając o zgodność z wymaganiami rozliczeń i kontroli czasu pracy kierowców.
Co zamiast karty drogowej?
Nowoczesne floty samochodów osobowych coraz częściej odchodzą od papierowej karty drogowej na rzecz rozwiązań elektronicznychh. Zamiast karty drogowej w wersji papierowej, firmy wdrażają elektroniczne karty drogowe, dostępne w aplikacji mobilnej i panelu online. System NaviExpert Telematics pozwala na prowadzenie elektronicznych kart drogowych, generowanie raportów ewidencji przebiegu pojazdu dla celów VAT, a także automatyczne rozliczanie czasu pracy i zużycia paliwa. Oprogramowanie daje możliwość automatycznego generowania karty drogowej na podstawie danych z GPS i pozyskanych z aplikacji mobilnej.
Czy można prowadzić elektroniczne karty drogowe?
Prowadzenie elektronicznych kart drogowych jest w pełni zgodne z polskim prawem i akceptowane przez urzędy skarbowe. Elektroniczna karta drogowa dostępna w systemie telematycznym spełnia wymogi ewidencji przebiegu pojazdu dla celów rozliczeniowych oraz podatkowych. System automatycznie gromadzi wszystkie niezbędne dane: przebieg, stan licznika, ilość zużytego paliwa, a także ewidencję pracy kierowców. Możliwość edycji, weryfikacji wykonania tras i dostępny wydruk karty drogowej, a konkretnie odpowiadających jej raportów, zapewniają wygodę i bezpieczeństwo rozliczeń.
Co zamiast papierowej karty drogowej?
Zamiast papierowej karty drogowej warto wdrożyć narzędzia do elektronicznej generacji karty drogowej poprzez system telematyczny. Elektroniczna karta drogowa eliminuje potrzebę ręcznego wypełniania, gwarantuje automatyczną rejestrację wszystkich danych i zapewnia możliwość ich natychmiastowego udostępnienia w systemie ERP lub dla dyspozytora. Dzięki aplikacji mobilnej i panelowi telematycznemu można prowadzić pełną ewidencję, rozliczać przejazdy i monitorować ilość wykonanych tras oraz zużycie paliwa bezpośrednio na komputerze.
Jakie są zalety prowadzenia elektronicznej karty drogowej w NaviExpert Telematics?
- Automatyczna generacja i archiwizacja dokumentów – uproszczony obieg dokumentów w firmie.
- Dostępny wydruk karty drogowej dla potrzeb rozliczeniowych i podatkowych.
- Precyzyjne monitorowanie czasu pracy kierowców, przebiegu pojazdu oraz zużycia paliwa.
- Elastyczna możliwość edycji, weryfikacji oraz generacji i automatyzacji niezbędnych raportów do rozliczeń VAT i kontroli wewnętrznej.
- Raport ewidencji przebiegu spełnia wymogi ewidencji przebiegu pojazdu dla celów rozliczeniowych oraz podatkowych.
- System umożliwia przypisywanie kierowcy do pojazdu w aplikacji mobilnej lub poprzez rozwiązania sprzętowe oraz elektroniczną rejestrację tras i przebiegów.